PawPeds 2 klar!

Nu är jag klar med PawPeds kurs nr 2. Mycket slit denna gång ffa med genetikdelen, den del som jag kan minst av och största anledningen till att jag gick kursen... Nu är det iaf gjort och jag känner mej stolt över uträttat arbete! Står på kölistan inför 3an... får se om jag hinner ändra mej innan det är dags :)

 Innehåll i PawPeds 2:

  • Uppfödaransvar
  • Katthållning - lagar, tillstånd och förordningar
  • Mentorskap
  • Avelsplanering
  • Val av avelsdjur
  • Att äga en avelshane
  • Att äga en avelshona
  • Behandling med p-piller
  • Grundläggande genetik
  • Färggenetik
  • Ärftliga sjukdomar och defekter
  • Infektionssjukdomar
  • Parning
  • Dräktighet
  • Förlossning
  • Könsbestämning av kattungarna
  • Defekter hos kattungarna
  • Handmatning av kattungar
  • Färgbestämning
  • Registrering och intyg
  • Kattungarnas utveckling
  • Selektera kattungarna
  • Försäljning